1. Fangirl - Rainbow Rowell

Zaczynam, proszę o wyrozumiałość to w końcu moja pierwsza recenzja i wciąż jeszcze waham się nad jej formą i sposobem przedstawienia książki. Zależy mi głównie na przedstawieniu mojej opinii i poglądów o niej ;)

Tytuł: Fangirl
Autor: Rainbow Rowell
Wydawnictwo: moondrive
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 464
Kategoria:  literatura młodzieżowa


Rainbow Rowell znana jest także z takich książek jak: „Eleonora i Park”, „Linia serc” czy „Załącznik”.


Oglądając serial bądź czytając książkę mieliście wrażenie, że dwóch bohaterów pasuje do siebie i powinni zostać parą? Bądź jesteście pewni na 100% że będą razem? Więc macie swoje OTP. Ten jeden wymarzony paring, tylko wasz.  

Przeczytaliście mega dobrą książkę i nie możecie się doczekać następnej części? Zastanawiacie się co stanie się z bohaterami, czy ktoś jeszcze umrze, a może pojawi się jakiś nowy bohater? Wręcz wpadliście w obsesję i nie możecie przestać myśleć co dalej i co się stanie z bohaterami.

Jeśli uważacie, że tak macie to poznajcie Cath i Wren. Siostry bliźniczki, które pomimo podobnego wyglądu z czasem łączy je tylko miłość do książek o Simonie Snownie, w tym do Simona i Baza. Wren – energiczna i otwarta na nowe doznania oraz Cath, która liczyła na to, że pomimo pójścia na studia jej życie niewiele się zmieni od dotychczasowego. Będzie mieszkać w jednym pokoju w akademiku z siostrą i obie będą pisać kolejne fanfiction z serii Rób swoje. Jednak Cath jeszcze w życiu bardziej się nie myliła. Trafiła na współlokatorkę Reagan, której większości czasu nie ma w pokoju, a jeśli jest to z Levim, który ma problem z czytaniem książek. Na dodatek Wren uważa, że taka zmiana dobrze jej zrobi.

Tak Cath zaczyna swoje życie studenckie, starając się także robić co uwielbia najbardziej. Okazuje się, że nauka oraz zajęcia z pisania powieści pochłaniają większość jej czasu, a ona sama nie ma go na tworzenie ff. Dodatkowo pojawiają się kłopoty rodzinne, z którymi Cath musi się zmierzyć, a także jej rodzina.

Jak Cath poradzi sobie w nowym otoczeniu, wśród ludzi, których nie zna, a także nie rozumieją co robi. Czy zrezygnuje z pisania? Jak okaże się silna więź rozbitej już wcześniej rodziny. 

Fangril to powieść nie tylko o przyjaźni, ale także o akceptacji tego, co lubimy i tego, co robimy bo lubimy. Zostają w niej poruszone aspekty dotyczące rodziny, wybaczania i zrozumienia. Pokazuje nam dwa sposoby radzenia sobie z porzuceniem przez osobę, która jest dla nas najbliższa.


Jest to pierwsza powieść w polskich księgarniach, którą bohaterką jest FANGIRL. 

Ocena:  5/5

6 komentarzy

  1. Ta książka jest naprawdę ciekawa ^^ Taka lekka, przyjemna :D
    Ciekawa recenzja ;) Zostaję na dłużej ^^

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz, odniosłam wrażenie, że to bardziej opis książki niż twoich odczuć :) Postaraj się pisać więcej o tym, co sądzisz, a nie o czym była książka :) Mam nadzieję, że cię tą radą do siebie nie zrażę :P Ale sama piszesz, że zaczynasz, a każdy na początku potrzebuje porady :)
    Poza tym masz fajny styl pisania! :)
    Rowell i ja się po E&P nie lubimy ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie ;) i wielkie dzięki :D

      Usuń
    2. Ooo tak, dokładnie - więcej tu opisu książki, niż czegokolwiek innego ;P

      Usuń
    3. O, zostałam uprzedzona w tym, co chciałam napisać. :D Popieram dziewczyny - mniej opisu, więcej własnych odczuć.

      A sama książka nie jest raczej dla mnie. "Fangirl" nigdy mnie nie przekonywało. :p

      Usuń
  3. Ciekawa recenzja. Mnie jednak ta książka jakoś nie urzekła. Muszę jednak oddać autorce, że ma ciekawy styl, a książkę czyta się bardzo przyjemnie. Poza tym interesujący pomysł na książkę :).

    Dodałam Cię do obserwowanych :).

    Pozdrawiam
    zakladkadoksiazek.pl

    OdpowiedzUsuń

© Agata for Wioska Szablonów